- Jak załatwić sprawę w Urzędzie
- Gospodarka gruntami
Ustalenie numeru porządkowego (adresu)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pok. nr 11, tel. 42 213 96 60 wew. 123
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
Sposób załatwienia sprawy:
Sprawę można załatwić składając wniosek w siedzibie Urzędu Gminy w Pabianicach ul. Torowa 21, 95-200 Pabianice lub przesyłając wniosek pocztą.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Postępowanie o ustaleniu numeru porządkowego:
Urząd dokona oceny twojego wniosku oraz załączników. Następnie ustali numer porządkowy i zawiadomi cię o jego nadaniu. Numery porządkowe ustala się budynkom mieszkalnym oraz innym budynkom przeznaczonym do stałego lub czasowego przebywania ludzi, dotyczy to w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
Zalecane załączniki:
Na działce dla pojedynczego budynku ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków nie trzeba składać żadnych załączników.
Jeśli na działce znajduje się kilka wybudowanych budynków ujawnionych w ewidencji gruntów i budynków zaleca się złożenie wniosku wraz z mapą ewidencyjną, na której należy zaznaczyć budynek, któremu to ma zostać nadany numer porządkowy.
Dla budynku będącego w trakcie budowy lub prognozowanego do wybudowania zaleca się dołączyć do wniosku kopię projektu zagospodarowania działki (element projektu budowlanego) lub inną mapę poglądową działki z naniesionym budowanym lub prognozowanym budynkiem.
Opłaty:
Ustalenie numeru porządkowego nie wymaga opłaty skarbowej, chyba że występujesz przez pełnomocnika wówczas musisz dokonać opłaty skarbowej 17 zł. Opłaty możesz dokonać w kasie urzędu lub na konto urzędu gminy. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Termin załatwienia sprawy:
Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego otrzymasz zgodnie z KPA nie później niż w terminie miesiąca (zazwyczaj termin ten nie przekracza 14 dni).
Obowiązek w zakresie umieszczenia tabliczki z numerem porządkowym:
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu - na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Formularze: