Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wpisanie do rejestru wyborców

Miejsce załatwienia sprawy: 

Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pok. nr 6, tel. 42 213 96 60 wew. 132

Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych (Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych).

Opłaty:
Opłat nie pobiera się

Termin odpowiedzi:
3 dni od dnia złożenia wniosku

Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Pabianicach, za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji

Uwagi:
Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części A dotyczy obywateli polskich:

  • stale zamieszkałych na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
  • nigdzie niezamieszkałych, stale przebywający na obszarze gminy,
  • zamieszkałych na obszarze gminy pod innym adresem niż adres ich zameldowania na pobyt stały.

Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części B oraz pisemna deklaracja dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, stale zamieszkałych na obszarze gminy i uprawnionych na podstawie i w zakresie określonych w ustawach do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej.

Formularze wniosków i deklaracji są obowiązkowe.

Dokumenty

  • Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A
  • Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części B
  • Deklaracja

Formularze: